by Timothy Scott / 24 märts 2016 / No Comments

Eestis ei imesta enam ammu keegi, et traadita internet levib linnas ja maal, e-kaubandus pole aga suurte kaubandusriikidega võrreldes siin sellest hoolimata lapsekingadest välja murdnud.

Siiski on näha märke, et jää hakkab mõranema. Toon välja mõned trendid mis kodumaise e-kaubanduse arengut ees ootab.Statistikaameti andmed näitavad, et viimase aasta jooksul on internetist midagi ostnud või tellinud rohkem kui pooled täisealistest. Postipakke saab keskmine eestlane aasta jooksul aga ligi üheksa. Järelikult on Eestis täiesti arvestatav seltskond inimesi, kes regulaarselt ja aktiivselt e-poodidest oste teevad.

Ei pea olema geenius mõistmiseks, et sellel aastal kasvab saadetiste arv. Ilmselt sarnases tempos, nagu viimastel aastatel tavaks saanud – ligi kolmandiku võrra. Uusi aktiivseid e-poodidest tellijaid lisandub ka täisealiseks saanud nutipõlvkonna hulgast. Võib ka öelda, et see põlvkond on küllalki immuunne selle suhtes, et nad ei pea toodet nägema, katsuma, proovima enne selle ostmist. Võib öelda, et eelnev on just olnud takistuseks e-poe arengule.

Nutitelefonid on lisaks kõigele muule saanud ka uue nime “taskuskantav pood”. Sellepärast muudavad enda lähenemist ka kaupmehed. Võib ka öelda, et e-kauplustesse hakkavad kogunema ka toidukaubad. Samas ei tähenda see veel kindlasti lähiajal toidupoodide lõppu, inimestele on lihtsalt hakatud pakkuma rohkem valikuvõimalusi. Näiteks avas äsja oma esimese ekaupluse Selver. Sarnaseid uudiseid võib suurte kaubanduskettide ja kaubamajade poolt oodata lähiajal kindlasti veel.

 

Tasuta kohaletoimetus

Põhjus, miks sageli tellitakse pigem välismaalt, peitub ennekõike hinnas. Üldjuhul mitte isegi toote enda hinnas vaid transpordi hinnas. Ostjad on väga hinnatundlikud ja seetõttu reageerivad tasuta tarnele positiivselt.

 

Klienditeenindus läheb paremaks.

Kliendi rahulolu sõltub tihti sellest, kui hea kohtlemise osaliseks ta saab. Kas temaga tegeletakse või mitte. Asjaolud, et emakeelne klienditeenindus on kogu aeg kättesaadav ning lisaks tellimisele on ka kaupade tagastamine lihtne ja kiire, muutuvad ajapikku iseenesest mõistetavateks. Järjest enam on turul valitsev seisukoht, et pakutav klienditeenindus peaks vastama ja isegi ületama klientide ootusi. Mullu tõusid pakiautomaadid esmakordselt pakkide kättesaamissageduselt kullerpostist populaarsemaks. Postkontoritest paki kättesaamine muutub ühaenam mõtetumaks. Inimesed eelistavad pakid võimalusel ise kaubanduskeskustes asuvatest pakiautomaatidest välja võtta, mitte sõltuda kulleritest või postkontoritest. Tõenäoliselt kasvatab pakiautomaat lähematel aastatel oma positsiooni veelgi. Droonide või pakirobotitega pakkide kohaletoimetamine jääb hetkel veel kaugemaks tulevikumuusikaks

About the author: